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[Tech] Latest on Audio Industry : Beats Studio Buds

taeyounkim 2021. 8. 12. 12:28
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Beats by Dre


What is the thing that comes up to your mind when you hear the name "Beats by Dre"?
이 브랜드 이름을 들었을 때 처음 드는 생각은 무엇인가?

I believe the answer to this question will certainly vary by generations.
이에 대한 대답은 세대마다 다를 것이라고 생각한다.


Founded by Dr.Dre, a legendary rapper, in 2008, this is a company that has a relatively short history. That's why in 2014, when I first encountered the brand, the company had a different reputation than that of today's.
2008년 힙합신에서 엄청난 지위를 가지고 있는 Dr. Dre가 설립한 이 음향기기 회사는 역사가 그다지 오래되지 않은 기업이다. 그렇기에 내가 처음 비츠 바이 드레를 접한 중학교 시절인 2014년 쯤에는 이 브랜드의 이미지가 지금과는 상이하였다.

The company mostly had the image of a "premium" product. It sold over-priced earbuds such as the beats tour and the beats studio that costed over $200, and the beats wireless headphones requiring to take out about $400 from our wallets. The consensus was that they never performed in accordance with what their price was. People argued that other companies such as Sennheiser and Bose was worth buying over Beats since it had a better price range, and a better performance.
이 회사의 제품은 프리미엄의 이미지가 강했으며, 가격도 지나치게 비쌌었다. beats tour는 20만원 중반, beats studio도 20만원 중반, beats wireless는 약 45만에 육박하는 어마무시한 가격표를 가지고 있었다. 물론 가격에 비해 성능이 현저히 떨어진다는 것이 음향 전문가들과 애호가들의 의견이었다. 그들은 오히려 젠하이저, bose 등 다른 기업들이 더 저렴한 가격에 훨씬 좋은 성능을 내고 있다고 주장하였다.


Nevertheless, Beats' sales could keep on rising thanks to the marketing featuring famous athletes, and the reputation that the rapper Dr.Dre had.
그럼에도 불구하고 비츠의 이 비싼 제품들이 잘 팔려나갔던 이유는 유명인들을 이용한 마케팅과 닥터 드레라는 래퍼의 이름값 덕이 있었다.


Then in May, 2014, a massive M&A was done between two of the most prominent companies in respective industries. The IT company Apple finally acquired Beats by Dre for $3 billion. The audio company started to shift its direction from this point on when it entered the realm of the #1 market cap company in the world.
2014년 5월에 초대박 인수합병이 일어난다. 애플이 닥터드레를 3조원에 사들인 것이다. 전세계 시총 1위 기업과 손을 잡은 비츠 바이 드레는 이때부터 변화가 일어나기 시작한다.

Beats started producing cheaper stuff that had a monotonous, simpler design, affected by the Apple's products. You might certainly acknowledge what I'm talking about when comparing the older stuff to the newer ones.
애플의 기업정신에 맞게 변형된 비츠는 저렴한 라인의 제품들을 생산하기 시작했으며, 더 심플하고 단조로운 디자인도 선보였다. 지금의 비츠 제품 라인과 이전의 제품들을 비교해보면 차이를 확연하게 알 수 있을 것이다.


Consequently, it resulted in customers wanting to by Beats more than before. But there was one single thing that they really didn't approve of. Apple uses lightening port for all their devices instead of the USB C type that most of the other companies use. Android users were laid in a situation where they could no longer use the Beats' merchandise unless they possess a lightening cable.
소비자들은 이에 비츠를 더 찾기 시작했다. 하지만 단 한 가지 걸리는 점이 있었다. 애플은 거의 모든 전자기기가 사용하는 C타입 대신 독자적으로 개발해서 사용하는 라이트닝 충전 방식을 사용한다. 많은 안드로이드 유저들은 이로 인해 라이트닝 케이블이 없다면 비츠 제품을 사용하지 못하는 안타까운 상황에 놓이게 되었다.



Apple's answer to all the complaints surrounding it : the Beats Studio Buds.
소비자들의 이런 불평에 대한 비츠의 답변이 바로 이번에 나온 제품이라 생각한다.

The company revealed the brand-new product this July.
비츠는 7월에 신제품 비츠 스튜디오 버즈를 공개했다.


The first thing that captures us is the simple, minimalistic design that protrays Apple's obsession about their product's outlooks. The $150 price tag is rather considered cheap compared to the bluetooth earbuds out there in the market, and is considerably cheap considering the previous models that Beats have introduced to the world.
애플의 정신을 그대로 담은 단조로운 미니멀리스트 디자인이 눈에 우선적으로 들어온다. 가격도 $150으로 시중 블루투스 이어폰들 중에서는 저렴한 축에 속하고, 기존 비츠의 가격에 비해서는 비교도 안될 정도로 싸다.


This device is even more worthwhile taking a look at due to its Active Noise Canceling(ANC) feature. It also supports 8 hours of listening once fully charged. It has a IPX4 water resistance(means it is not tested against dust resistance, maybe cover that in another post), meaning it is resistant to water splashed from any direction. It also supports up to 1 hour of listening when it does not have any batteries left just with 5 minutes of charging.
배터리를 한 번 충전할 시 8시간 감상을 지원하고, 노이즈 캔슬링을 지원한다는 점에서 엄청난 성능을 보인다. IPX4 등급의 방수 기능을 보유하고 있고, 배터리 잔량이 없을 때 5분의 충전만으로 1시간 재생을 지원한다.


The product pairs absolutely fine just like any other Beats products do. But one thing to note is the change in the port.
애플과는 페어링이 항상 그래왔던 것처럼 잘 되는데, 주목할 만한 점은 충전을 하는 방식이다.


The lightening port that Apple always uses is nowhere to be found in this earbuds, instead a USB C-type is adopted. The intention beneath the surface that Apple aims is so apparant.
기존의 라이트닝 충전 방식을 줄곧 고집해오던 애플이 이번 비츠 제품에서는 C타입 충전 방식을 채택하였다. 이것이 어떤 의미를 가지고 있는지는 너무나도 뻔하다.

The movement signals Apple trying to be a competitor in the Andriod industry. Maybe changing their flagship earbuds, airpods is too late, since it can damage the reputation that the company have accumulated over the years. (Apple might be shown to have surrendered to the Android market by changing its port.) However, the Beats products that doesn't sell products displaying the company's name, is relatively flexible for a change. That's why Apple decided to take a change this time.
애플이 안드로이드 시장까지 진출을 하겠다는 의지이다. 자신들의 주류 이어폰 라인인 에어팟을 C타입으로 바꾸는 것은 이미 너무 늦었고, 회사의 이미지에 타격도 줄 것이다. 하지만 애플의 이름을 걸지 않고 출시하는 비츠 라인은 그런 점에서 더 유동적일 수 있는 것이다. 따라서 애플이 이번에 이런 식으로 변화를 주었다고 생각한다.


Now the Android consumers might have a big time dilemma whether to buy the earbuds from Samsung, or Sony that have been around for a long time, or the new ones Beats have just released. The companies will therefore compete to thrive in the market, thus benefiting the customers. I believe this is a wonderful news.
이제 소비자들은 갤럭시 버즈, 소니 등 기존에 시중에 있던 무선 이어폰과 비츠의 신제품 사이에서 고민을 많이 할 것이다. 회사들은 경쟁력을 키우기 위해 더 좋은 제품을 개발할 것이고, 이는 결과적으로 소비자들에게 호재로 돌아오게 된다. 나는 이것이 굉장히 긍정적인 뉴스라고 생각한다.


https://www.youtube.com/watch?v=Q1pfBw4SHoI

https://www.youtube.com/watch?v=q9lFaCkFN7I


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